kamerablixt och cup cakes(eller a muffins)

2010-10-31 I 00:06:03
Okej till att börja med så är jag åter hemma i Norrköping på höstlov. Måste vara ca 2,5 mån sen man var här senast, så imorgon styr jag en liten välkommen hem fest åt mig själv.

Måste bara berätta att igår innan jag tog tåget till Norrköping så var vi och fika inne i Umeå, och vi träffa ingen mindre än Sverker Olofsson från plus på svt ! Finns t.o.m. bildbevis:


Sen så när jag landade i Norrköping så hämtade mor upp mig för att åka till Linköping, där jag nämligen hade hittat en begagnad Canon 430 EX II (extern kamerablixt) till ett ganska överkomligt pris. Är väldigt nöjd med mitt köp, jag vet dock att det blir mycket läsning om hur jag ska använda blixten på rätt sätt med manuella inställningar o.s.v. framöver. Men det kommer förhoppningsvis bli sjukt kul när jag har lärt mig att använda den på rätt sätt.



Nu ikväll har det varit att ta det väldigt lugnt, lyckades ju dra på mig en jätteförkylning igår såhär lagom tills jag skulle åka hem. Tog mig dock tid till att försöka baka cup cakes, haha om man ens kan kalla dem det låter nog bättre om jag säger att jag bakade muffins. Det är i alla fall bevisat att jag inte vet hur man bakar! Jag hade nog inte kunnat misslyckas mer tror jag. Vi får se hur som smakar imorrn. Ska tvinga Jens att baka cup cakes med mig i veckan, så han får lära mig han är ju ändå snart färdigutbildad bagare snart så han lär kunna göra dem utan och innan.

Sen så hade min syster some kind of halloween mys kväll med med sina tjejkompisar här, sött gäng (:

Nu är bilderna slut för idag, och eftersom jag inte har någon av mina datorer med mig hem så lånar jag mammas och kan säga att jag har hittat en massa roliga bilder som förhoppningsvis kommer upp i veckan. Det bästa är dock att sommaren 09 var jag och kollade på Malmö Ultra Bowl, jag fotade en hel del men trodde att alla dessa bilder försvann när min dator kraschade. Upptäckte just dock att jag tydligen lagt in bilderna på denna datorn ! Awsm.

Nu ska jag sova så jag förhoppningsvis blir lite friskare och orkar med morgondagen !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0