The North Face Ski Challenge

2011-02-14 I 18:56:26

Michaela Utsi på bild i Bräckes (åre) railpark, har haft en helt underbar helg i Åre hos Lee och The North Face Ski Challenge. Jag har träffat många sköna människor och fått se en hel del grym skidåkning. Två stycken från varje klass gick vidare till finalen i Val Thorens i Frankrike, som vanligt var vi endast två i tjejklassen d.v.s. jag och Michaela så båda har gått vidare till finalen. Skulle vara grymt kul att åka dit, men vi får se hur det blir med det.

 

Vi kom dit på torsdag kväll men blev dock endast matteplugg och sedan sova, fredagen blev skön skidåkning hela dagen och kvällen började med en väldigt tomatig köttfärsås (my fault) och avslutades sedan med kortspel hos Tjäder. Lördagen var det freeride/offpist, d.v.s. stod mest och väntade mellan 8.00-13.30, för att sedan åka ett åk. Men ett åk var i alla fall sjukt kul. Sedan blev det raka vägen till Bräcke, för att sedan tillbringa kvällen med sköna människor på Dippan. Måste erkänna att jag var inte så galet pepp på att stiga upp på Söndagen för att köra slopestyle, det blåste, snöa och var en aning för kallt för min smak. Så peppet var väl ungefär lika dåligt som min åkning. Men sammanfattningen av the the north face var väl att det var lite dålig information, men sjukt kul helg! Nu blir det matte tills jag somnar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0