Home again - Egypten, Jordanien, Israel

2012-04-25 I 00:17:46
Jag kommer hoppa av lycka när mitt projektarbete är klart...

Kom hem ifrån studieresan igår förmiddags, jäkligt bra resa ändå lagom lång. Vi simmade i 7 dagar och kollade korallrev i Dahab, Egypten, sedan vidare till Jordanien för att gå i den 2000 år gamla stenstaden i Petra och bada i döda havet (man flöt som en kork). Vi avslutade resan i Jerusalem religonernas centrum. Har aldrig varit med om så många passkontroller, fick säker visa upp passet minst 20 ggr varenda gång vi skulle över Israels gränser (vilket vi åkte över 6 ggr).

Blev bestämt så sent som idag att jag drar till åre på fredag, och sedan vidare till Storlien nästa tisdag. Hade sagt att denna vecka skulle vara sista veckan jag var ledig ifrån innan studenten, men det var innan jag kom hem och öppnade mejlen.

Fick även tillbaka min nyckelknippa igår! Har tydligen legat inne hos min granne i två månader... Och om 2,5 vecka kommer min syrra på besök till Vännäs. Bilder från Egypten läggs upp när jag får tid och ork, så risken finns att de aldrig dyker upp här.



Foto: Amanda Assarson Bystedt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0